poniedziałek, 23 marca 2020

Krwawy kwiat

(...) Pamiętaj, nikomu nie możesz w tej chwili zaufać...
Sara ma za sobą trudny rok. Gwałt, potem tajemnicza śmierć jej ojca odcisnęły piętno na jej psychice.
Dziewczyna wyjeżdża do Sztokholmu, gdzie podejmuje monotonną pracę w małej kawiarence, oraz kwateruje się w małym, wynajętym pokoiku. Jednak wszystko się zmienia kiedy w kawiarni zjawia się Bella. Dzięki niej Sara otrzymuje dobrze płatną pracę w sektorze PR, oraz przystaje na propozycję zamieszkania z nową koleżanką. Od tej pory w jej życiu coś się zmienia, jednak nie na lepsze...
Wokół dziewczyny zaczynają dziać się dziwne rzeczy: upadek w parku linowym, dziwne wpisy na instagramie. Jednak najgorsze miało dopiero nastąpić...
Pewnego wieczoru zadzwonił do niej tata. Nic nie było by w tym dziwnego, gdyby nie to, że jej ojciec nie żyje! Dziewczyna zaczyna słyszeć dziwne głosy, rozpoczynają się u niej halucynacje...
Postanawia odwiedzić swoją matkę. Tam natrafia na stare wycinki z gazet dotyczących spraw którymi zajmował się jej ojciec! Dziewczyna postanawia wgłębić się w te sprawy...
Jednak czy one faktycznie istniały? Czy ich sobie nie wymyśliła? Kto ją zgwałcił i jak doszło do śmierci jej ojca. Co z tym wszystkim ma związek sztokholmska polityka.  Komu może zaufać? 
Cudowna książka rozpoczynająca trylogię!!! 
Powieść pełna zagadek, mrożąca krew w żyłach! Utrzymuje w ciągłym napięciu, sprawiając, że nie chce się od tej książki odchodzić! Autorka bardzo dobrze wprowadza czytelnika w stan zwątpienia. Był moment, kiedy zastanawiałam się czy to co przeczytałam wcześniej było prawdą! Zdarza się do bardzo rzadko:)
Książka ta pokazuje dla mnie nową drogę w którą wchodzi gatunek thrilleru, czyli połączenie fikcji literackiej z rzeczywistością. Takie połączenie wywarło na mnie bardzo duże pozytywne wrażenie. 
Książkę czyta się bardzo szybko, jest napisana prostym językiem. 
Dodatkowym atutem jest tutaj włączenie historii morderstwa Palmego - sztokholmskiego premiera. Super!! 
Jedynie nad czym ubolewam to nad reklamą tej książki. U nikogo jej nie widziałam na żadnym instagramowym profilu a wierzcie mi szkoda! Historia jest naprawdę bardzo dobra! 
Czytałam że jest to zapowiedź trylogii. Mam taką nadzieję, ponieważ ta książka kończy się w bardzo zagadkowy sposób pozostawiając we mnie pewien głód i niedosyt:)
Polecam!! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz